Hur i all sin dar tänkte de...

... som designade denna krubba?









Jag har alltid gett Teddy torr mat i form av pellets, så jag har egentligen aldritg grubblat på saken. Jag häller för det mesta hans pellets direkt på höet och sedan får han plocka av det i lugn och ro. Men nu är han lite orolig i magen och satt på tillfällig specialdiet på uppblött vetekli och loppfrö, och jag inser att det är ju anatomiskt omöjligt för en häst att kunna äta ur denna konstruktion på ett normalt sätt! Stupande kanter och hörn, om än rundade, är inte riktigt kompatibla med en bullig hästmule.


Frustrationen hos Teddy går inte att ta fel på, och nästa inköp blir en vid foderskål som inte hindrar hans ätande!


Tipset om at ge uppblött vetekli kommer från Sofia som är ägare till Teddys äldre helbror Ior. Besök gärna deras blogg HÄR och se vad de hittar på, Sofia bloggar mycket om Ior och deras träning och självklart hejar vi på dem!


Kommentarer
Postat av: sofia

Tunnan på bilden äter Ior kraftfoder ur. Lika stor mule som sin lillebror<3

2011-11-29 @ 23:08:35
URL: http://irrorman.blogg.se/

Kommentarer tages tacksamt emot, både glada tillrop, skeptiska funderingar och nya tips och idéer! Däremot undanbedes alla former av personangrepp, och det gäller både gentemot mig själv, personer jag nämner i mina bloggar och andra läsare. Inspirerande diskussioner är välkomna men denna blogg är inget forum för pajkastning. Vänligen respektera detta, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0