En ny blogg är på gång...

Jag har påbörjat ett nytt projekt. Jag har påbörjat en distansutbildning inom Straightness Training! ST går mycket förenklat ut på att med hjälp av grundlig "gymnastik" hjälpa hästen att bli så symmetrisk som möjligt, öka dess rörlighet och styrka och att stärka upp bakbenen för att hästen lättare skall kunna arbeta så skonsamt som möjligt även med en ryttare på ryggen.  


Duktiga holländska hästtränaren Marijke de Jong har äntligen börjat göra sina kunskaper tillgängliga för omvärlden, och all information finns numera på engelska. Det kommer att bli en hel del att lära, både praktiskt och teoretiskt, och för att kunna ha koll på min och Teddys utveckling har jag startat en blogg som enbart kommer att handla om ST. Denna blogg kommer dock att finnas kvar, och här kommer innehållet att fortsätta vara en blandad kompott om allt från miljöträning och hovvård till foder till täcken!


Den som är nyfiken på Straightness Training kan gärna besöka Marijkes hemsida HÄR, och den som vill följa min utbildning är välkommen till min andra blogg HÄR! Den är på engelska eftersom jag gärna vill att fler ST-intresserade följer mig för att kunna ge mig tips och råd, och tyvärr är det än så länge bara ett fåtal i Sverige. Det tänker jag ändra på!


Här bjuder jag på en av våra första försök till att komma underfund med Straightness Training:







Kommentarer

Kommentarer tages tacksamt emot, både glada tillrop, skeptiska funderingar och nya tips och idéer! Däremot undanbedes alla former av personangrepp, och det gäller både gentemot mig själv, personer jag nämner i mina bloggar och andra läsare. Inspirerande diskussioner är välkomna men denna blogg är inget forum för pajkastning. Vänligen respektera detta, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0