Vi är vid liv...

Det har varit skamligt dålig uppdatering på bloggen just nu! Jag skyller på plugg, stress och vinterförkylningar… Hur som helst, så är Teddy bra i magen. Min ”magblandning” hjälpte en bit på vägen, men han blev inte helt 100 % bra och jag vågade inte avvakta utan kontaktade vår stallveterinär. Han rekommenderade en strikt diet på enbart hö och MagTarmpulver samt för säkerhets skull en avmaskning med Axilur för att utesluta spolmaskar och andra parasiter som unghästar är extra känsliga för. Jag tog även till en kur med Diarsanyl, som jag tidigare provat med gott resultat på hundar och katter, och nu är magen i form!

 

Vädret har verkligen levt rövare med oss, och markerna är antingen en enda blöt sörja eller livsfarligt halkiga av is. Det har med andra ord inte blivit någon träning på ett tag, vilket är trist. Men eftersom Teddy inte har varit OK i magen så kanske det har varit lika bra, jag vet ju inte vad som ligger bakom. Han har börjat få nya tänder, så han kanske har haft ont och varit lite febrig emellanåt, jag har inte tempat honom varje dag så jag kan inte vara säker. Han växer mycket nu, och är lite ”tonårsstingslig” emellanåt så han mår nog bara bra av att få lugn och ro ett tag. Vi tar nya tag så fort markerna blir lite bättre igen!



 


Kommentarer

Kommentarer tages tacksamt emot, både glada tillrop, skeptiska funderingar och nya tips och idéer! Däremot undanbedes alla former av personangrepp, och det gäller både gentemot mig själv, personer jag nämner i mina bloggar och andra läsare. Inspirerande diskussioner är välkomna men denna blogg är inget forum för pajkastning. Vänligen respektera detta, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0